Налази се на Савском тргу бр. 2. Пројекат за зграду Железничке станице у Београду радио је бечки архитекта фон Флатих, разраду пројекта Драгиша Милутиновић. Градња станице, непосредно везана за изградњу пруге Београд–Ниш 1884, започета је 1883. а завршена 1885. Једна од првих железничких станица у Србији и, свакако, најрепрезентативнија у време када је подигнута, представљала је значајно архитектонско остварење тадашње Србије, посебно по свом специфичном архитектонском програму. Замишљена и остварена као монументално здање веома развијене основе, грађена је по узору на станичне зграде великих европских градова. Обликована је у стилу неокласицизма, са наглашеним средишњим ризалитом главног улаза, пространим вестибилом и дугачким крилима са стране која се завршавају бочним двоспратним ризалитима. Део зграде који се продужава према Карађорђевој улици карактерише посебно обрађена фасада и улази према перонима. Осим архитектонских вредности које поседује као станични објекат урбаних европских карактеристика, зграда станице је и значајно сведочанство развоја железничког саобраћаја у Србији као и прогреса који је његово увођење значило у привредном, политичком и културном развоју Србије у XIX веку. Конзерваторски радови извођени су 1982. и 1986.